Ahad, 21 Ogos 2016

TIADA BEZA SUARA AZHARI DENGAN SUARA PEMIMPIN PEMBANGKANG

Apa bezanya Umno Shah Alam dengan parti pembangkang?
Jika pembangkang mendesak pemansuhan GST dikenakan ke atas bil elektrik, air, telefon dan barangan bayi seperti susu tepung, lampin dan pakaian,Umno Shah Alam juga desak pekara yang sama.

Apakah ini yang dikatakan Umno telah menjuarai isu rakyat? Sebenarnya apa yang dicungkil Ketua Bahagian Shah Alam,Azhari Saari merupakan sambungan lidah pembangkang.

Ahli Parlimen Shah Alam,Khalid Samad,ADUN Kota Anggerik,Yaakob Sapari dan ADUN Batu Tiga,Rodziah Ismail sudah lama bersuara malah parti pembagkang desak supaya GST dimansuhkan.

Azhari Saari perlu peka dengan setiap isu yang dibangkitkan pembangkang,bukan sahaja celik mata seperti ikan kering yang sememangnya celik tapi tidak dapat melihat.
Apakah Azahari Saari tidak tahu pembangkang mengumpulkan ribuan orang bagi membantah GST sebelum diluluskan.

Sebab apa pembangkang bantah?ia berkaitan langsung dengan apa yang Azhari Saari desak supaya pemansuhan GST dikenakan ke atas bil elektrik, air, telefon dan barangan bayi seperti susu tepung, lampin dan pakaian.

Nampaknya,Umno Selangor ada pemimpin bahagian yang boleh dikategori sebagai pelawak politk,namun ia hanya mampu buat pembangkang mentertawakan beliau bukanya penyokong UMNO.

Begitu juga dengan desakan pemansuhan tol Batu Tiga dan Sungai Rasau yang kini telah dilupai oleh parti pembangkang setelah menikmati kutipan tol dalam tanah jajahannya sebanyak lebih 30 peratus.

Andainya benar tol di Selangor amat membebankan rakyat? Azhari Saari patut renung sejenak dengan tindakkan kerajaan Selangor membenarkan lebuh raya baru bertol dibina dalam negerinya.

Mengenai cadangan Azhari Saari supaya ada lantikan daripada kepimpinan Umno Selangor didalam kementerian dan GLC ia adalah sangat bagus.

Soalnya,Apakah Azhari Saari pernah terpikir ? apa yang disuarakan itu dinila berpunca daripada suruhan dan cadangan orang lain.Hal ini dapat dinilai dari sudut kekuatan dan kebijakan politik beliau,dan dia harus sedar bahawa beliau bukanlah orang yang bijak dalam politik,kerana segala tindak-tanduknya mudah tertangkap dengan mata dan telinga orang yang sering memerhatikanya.

Setakat ini,setiap berita yang dilaporkan oleh akhbar,terutamanya Sinar Harian,hanya sebahagian kecil sahaja kenyataannya dianggap bijak,manakala 99.9 peratus lagi tersasar untuk diletakkan dalam sebutan bijaksana atau dalam bahasa yang luas difahami bertindak sesuai dengan fikiran bukan bertindak berdasarkan keadaan semata-mata.

Soalan.Apa bezanya Umno Shah Alam dengan parti pembangkang perlu dikupas lebih luas berdasarkan setiap kenyataan pemimpin besar bahagian itu.setakat ini suara pemimpin besar Umno Shah Alam hanya penyambung lidah pembangkang.


http://kakipalu.blogspot.my/2016/08/apa-bezanya-umno-shah-alam-dengan-parti.html
banner
Previous Post
Next Post

0 ulasan: