Sabtu, 20 Ogos 2016

SHAH ALAM:RAKYAT MAHU TANAH BUKANYA MAHU HAPUS TOL

SHAH ALAM –UMNO Bahagian Shah Alam dibawah Azhari Saari mendesak persekutuan supaya hapuskan tol Sungai Rasau dan Batu Tiga.

Itulah gamaknya idea terbaik bagi pemimpin Umno Shah Alam,selain pada itu zero,sedangkan seringkali pengkaji politik berkata,jika mahu rampas Selangor Umno Selangor mesti menjuarai isu.

Langsung tidak berkembang akal para pemimpin Umno Shah Alam,mahu cipta isu sama sekali tidak pandai,sedangkan isu di Shah Alam berlambak bukan sahaja hanya cerita hayalan sebaliknya ia kenyataan.

Ambil contoh terdekat,Pemerintah Selangor pernah robohkan khemah niaga kecil-kecilan di sebelah denga Uptown seksyen 24 yang ada kaitan dengan Ibu Tunggal Shah Alam.

Kini dikawasan sama berlambak khemah didirikan,tapi MBSA tak roboh pun,sebab apa,sebabnya itu adalah milih penyokong parti pembangkang.

Umno Shah Alam,pemimpinnya hanya sibuk dengan mimpi mahu jadi calon PRU14,bukanya mahu hal itu dijadikan isu sebagai pembuka mata rakyat.

Hari ini kerajaan Selangor telah menyerahkan notis 5A berkaitan dengan hak milik tanah kepada penduduk Kampung Sungai Yu ,175 rakyat Selangor menerima notis 5A itu.

Apakah dengan mansuhkan tol Batu Tiga dan Sungai Rasau rakyat akan kembali undi BN,jawapannya tidak,rakyat lebih perlu hak milik tanah daripada melihat tol sebagai masalah kepada mereka.

Baca kegembiraan hati rakyat yang menerima notis 5A daripada Menteri Besar Selangor,Azmin Ali .
R Chandran, 46, berkata penyerahan notis daripada Menteri Besar, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali amat bermakna dalam hidup beliau kerana detik manis itu memang dinantikan.

“Permohonan untuk mendapatkan hak milik ini sudah lama dibuat, namun hampa apabila ia sering berakhir dengan kegagalan.

“Tetapi hari ini saya gembira kerana hasrat memilikinya terlaksana juga dan lebih bermakna ia berlaku ketika kita menyambut bulan kemerdekaan,” katanya kepada SelangorKini.

JpegSementara itu, Zaaba Husin, 47, berkata masalah pemilikan tanah berlarutan sejak sekian lama dan permohonan dibuat berulang kali membabitkan sebahagian penduduk di situ.

“Kita memohon kembali selepas pilihan raya umum (PRU) lalu dan bersyukur ia berakhir. Penempatan juga memberikan ruang kepada penduduk iaitu kaum Melayu, India dan Cina,” katanya.

Bagi Lee Boon Huat, 51, usaha keluarganya untuk memperoleh pemilikan tanah itu kini berhasil.

“Sudah lama tunggu kerana perkara ini bukan baru. Bagi saya, tindakan Kerajaan Negeri memberikan hak milik ini bagus kerana ia memang hak penduduk.

Tiada rakyat gembira desakkan mansuh tol oleh Ketua Umno Bahagian Shah Alam.Azhari Saari ,apa lagi suara desakkan itu datang dari manusia yang dinilai sombong oleh kebanyakan ahli Umno kawasan itu sendiri.
- See more at: http://postselangor.blogspot.my/2016/08/rakyat-selangor-mahu-tanah-bukanya-mahu.html#.V7oi_fkrLIU
banner
Previous Post
Next Post

0 ulasan: