Ahad, 21 Ogos 2016

Mimpi Umno Selangor Rakyat Tersenyum

Pemimpin UMNO Selangor disemua peringkat harus memilih politik matang jika benar perjuangan pemimpin parti itu mahu merampas Selangor dari terus diperintah parti pembangkang.
Agenda perjuangan untuk dipilih sebagai calon pada PRU14 patut dibelakangkan sekiranya telus agar Barisan Nasional kembali berkuasa.

Setiap kali mesyuarat mingguan dan bulanan di Umno Bahagian juga negeri semua yang hadir tidak henti merancang strategi ampuh dengan segala pandangan,namun agenda sempit penyokong pemimpin sayap parti tetap juga tidak berubah.

Apa gunanya laungan perjuangan untuk kembalikan Selangor kepada Barisan Nasional sekiranya ketua sayap parti masih dengan egenda sendiri manakala pengikut pula tak sudah-sudah mahu pemimpin mereka dicalonkan untuk PRU14 dan tidak mahu orang luar.

Fahaman lama masih membaluti sesetengah pemimpin tinggi sayap parti bahagian dalam Selangor.Seorang blogger terkenal pernah berkata pada penulis,kebanyakan pemimpin Umno bahagian di semenanjug tidak mahu rumah yang telah lama dibina mereka dimasuki atau diduduki oleh calon luar.

Ini bererti,kerja keras pemimpin Umno bahagian ibarat membina sebuah rumah,apabila siap orang lain hanya cuci kaki dan masuk mendiami rumah tersebut mesti ditolak.

Berbeza dengan parti pembangkang,pengundi pembangkang tidak kira siapa pun calon mereka sama ada orang luar atau anak tempatan,asalkan bendera yang dibawa adalah bendera parti yang disokong mereka.

Ertinya,parti pembangkang tidak kisah siapa pun yang menduduki rumah yang dibina pemimpin bahagian mereka,asalkan agenda menumbangkan Umno-BN adalah keyword perjuangan utama mereka.
Umno Selangor perlu menerajui isu rakyat dalam negeri,bukanya mengharap persekutuan sahaja selesaikan isu nasional.

Perlu diketahui,kiranya Umno negeri tidak menjuarai isu tempatan,ia menggambarkan negeri yang ditadbir parti pembangkang bersih dari segala isu,sekali gus seluruh pemimpin Umno Selangor dianggap lemah.

Umno Selangor perlu perbanyakkan media baru seperti Blog/Portal sebagai bank maklumat untuk rakyat ambil tahu segala isu tempatan dan nasional.

Pemimpin Umno Selangor harus belajar klebihan blog/portal,kerana kelbihan blog/portal lebih power daripada facebook,dan jangan lemah memahami klebihan dan kekurangan medium media social.

Hari ini Umno Selanggor ,pemimpin bahagiannya hanya memuatnaik status melalui facebook yang sukar dicari satu persatu melalui google.

Kalau benar mahu kembalikan Selangor kepada BN hasrat itu bukanya patut ada pada pemimpin sahaja,sebaliknya kena tengok juga hasrat sebahagian besar rakyat.

Bagi mempengaruhi minda rakyat,perlu kesemua medium media social diguna pakai bukan sahaja facebook,sebaliknya seperti blog,twitter dan lain-lain supaya keyword senang diperolehi di carian google.

Hasrat untuk mengembalikan Selangor tidak sepatutnya hanya belegar di kepala kepimpinan Umno,kerana hasrat itu menjadi taruhan setiap pemimpin.

Kini maklumat semuanya boleh didapati dihujung jari,namun apakah pemimpin Umno Selangor hanya tahu berkata-kata,tidak tahu menggunakan.

Ingatlah,jangan jadikan mimpi pemimpin Umno negeri sebagai wadah rakyat ikut tersenyum...
banner
Previous Post
Next Post

0 ulasan: