Sabtu, 10 Disember 2016

UMNO Selangor Gagal Tawan Hati Pengundi

Noh Omar
SELANGOR 9 Dis-UMNO Selangor tak usah berharap kepada PAS bagi merampas negeri itu daripada pemerintahan pakatan caca marba berikutan tiada sinar tanda untuk PAS bersama UMNO sebelum atau selepas PRU ke-14.

Rata-rata pembual kedai kopi ketika berborak dengan penulis menyatakan hasrat UMNO untuk bersama PAS 80% gagal berikutan parti Islam itu belum menampakan kesungguhan untuk bersela diatas bendera UMNO.

Seluruh UMNO Bahagian dalam Selangor tiada satu pun beranai racang satu program bersama PAS sama ada untuk cawangan atau Bahagian.

Tipis untuk UMNO berharap agar dapat membentuk kerajaan perpaduan di Selangor jika PAS dan UMNO dapat menambah beberapa kerusi,manakala Kelantan tidak mungkin dapat kepada BN semudah rencana Tok Pa(Mustapa Muhamad) berikutan kedudukan Tok Pa sendiri tidak terjamin dikawasan yang dimenanginya pada PRU 13.
Budiman

Sokongan PAS di Kelantan tidak tergugak secara majoriti besar walaupun parti PAN dan PPBM menyerang negeri itu,PAS Kelantan masih boleh bertahan pada PRU ke 14 nanti walaupun digasak tiga atau empat penjuru oleh PAN,PPBM,BN dan Bebas.

Selangor bertambah kukuh kedudukan parti pemerintah Sekarang berikutan tidak kedengaran rakyat negeri itu mahu menukarkan kerajaan mereka kepada BN pada PRU ke -14 kecuali beberapa pemimpin UMNO Selangor.

Hasrat untuk jadikan Kelantan dan Selangor ladang baru BN selepas keputusan PRU ke-14 nanti masih gagal secara total.
Tok Pa

Dengan hasil pelan tindakan yang dibanggakan oleh Noh Omar dan Budiman Zohdi tidak akan melahirkan buah yang manis,kerana usaha untuk merampas Selangor hanya berlegar dikalangan pemimpin UMNO-BN negeri,bukanya pengundi yang memberi mandat kepada PAS,DAP,PKR untuk memerintah Selangor pada PRU13 lalu.

Nota*yang berkuasa menukar sesebuah kerajaan pengundi bukanya pemimpin...
banner
Previous Post
Next Post

0 ulasan: