Sabtu, 10 Disember 2016

20,000 Graduan Layak Ganti Guru Penghasut

Lebih 20,000 graduan Universiti tempatan layak isi jawatan guru jika guru-guru Sekolah Rendah dan Kebangasaan di pecat,'kata seorang Prof di sebuah Universiti tempatan.

Berdasarkan statistik semasa guru dari kaum Melayu ramai tidak memiliki kelayakan sebagai pendidik sejati, mereka diberi peluang dan ruang secukupnya sehingga dapat menguasai ilmu itu melalui pengalaman.

Kini terdapat dalam golongan besar guru-guru Sekolah Kebangasaan dan Menengah menjadi pengasut dan pencaci kerajaan sehingga ada murid-murid tepengaruh dengan dakyah.

Ketika berbual dengan Prof A yang tidak mahu dikenali,(Penulis namakan beliau Prof  A kerana namanya bermula dengan huruf A)beliau percaya terdapat sebilangan guru disogok dengan janji-janji manis dan janji-janji itu akan ditunai sekiranya pembangkang memerintah Malaysia.

"Kadang-kadang para guru yang memiliki kelulusan baik matematik juga dipergunakan atau terikut-ikut dengan sumbangan sumber palsu pembangkang tanpa dibahagi dan ditolak,terus telan bulat-bulat.

''Mereka guru-guru juga membentuk komuniti di laman Facebook seperti yang umum tahu untuk mereka menyebar kepalsuan tentang kerajaan.

Kepunuhan pemikiran guru yang terjebak dengan politik tidak rasmi memusnahkan prestasi guru itu sendiri dan guru sebegini layak di berhentikan atau ditukar kekawasan sejauh mungkin.

Prof A dengan rasa kecewa mengatakan,jika benar-benar para guru yang ingin berpolitik,berpolitiklah secara betul,berhenti dan bertanding dilandasan parti yang kamu suka dan sokong.Bukan jadi pengasut dan pemaki kerajaan seperti anjing gigit tuan.

Oleh itu.eloklah guru-guru penghasut kunci mulut jika tidak mahu terbang jawatan yang menjadikan kamu hidup senang lenang itu.
banner
Previous Post
Next Post

0 ulasan: